poniedziałek, 4 listopada 2013

Przepis na.. Kokosanki


Składniki:
-200 g wiórek kokosowych
-100 g masła (pół kostki)
-2 białka
-3/4 szklanki cukru
-2 łyżeczki mąki ziemniaczanej

Przygotowanie:
Wszystkie składniki przygotowuję sobie na wierzchu w odmierzonych miarkach. Masło rozpuszczam w rondelku, kiedy będzie gotowe dodaję cukier i mieszam razem. Nie powinno się gotować. Następnie wsypuję cały kokos i porządnie mieszam. Masa będzie gęsta, ale taka powinna być. Odstawiam na bok, aby przestygło. Nie musi być zimne, ale nie powinno być gorące. W drugiej misce miksuję dwa białka do sztywnej piany. Wsypuję dwie łyżeczki mąki ziemniaczanej i dalej miksuję. Przestudzoną masę kokosową dodaje do ubitej masy. Ja wymieszałam razem łyżką. Na przygotowanej brytfannie kształtuję łyżką i układam porcję ciastek. Wkładam do rozgrzanego wcześniej piekarnika. Ustawiam 180 stopni i piekę przez 15-20 minut, co jakiś czas sprawdzając stopień wypieczenia. Kiedy widzę, że są już ładnie zarumienione wyciągam i odstawiam na parę minut aby stwardniały. Z całego przepisu wyszło mi około 20 ciasteczek, podzieliłam je na dwa rzuty. Smacznego!

2 komentarze:

  1. omnomnom <3 uwielbiam kokosanki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam ostatnio kokosanki i niestety nie wyszły mi. Nie mam ręki ani do ciast ani ciasteczek :)

    OdpowiedzUsuń

Lubię konstruktywne komentarze. Wszelka pomoc mile widziana ;) Dziękuję, J.