niedziela, 15 marca 2015

Szarlotka z różowym kremem


W mojej rodzinie tradycyjnie nazywany 'plackiem Adasia'. Mój tata go uwielbia. Ja pierwszy raz robiłam go na Święta Bożego Narodzenia i byłam bardzo zadowolona z efektu. Szybki do zrobienia i nie wymaga dużego wysiłku.

Składniki
-Ciasto-
-3 szklanki mąki
-kostka margaryny
-5 żółtek
-2 łyżeczki proszku do pieczenia

-Nadzienie-
-1 kg jabłek
-0,5 szklanki cukru
-cukier waniliowy

-Krem-
-5 białek
-0,5 szklanki cukru
-kisiel wiśniowy

Przygotowanie
Z podanych składników szybko zagnieść kruche ciasto, uformować kulę i włożyć na godzinę do lodówki. Odciąć 2/3 ciasta, rozwałkować i rozłożyć na blaszce wysmarowanej tłuszczem. Jabłka obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach, po czym wymieszać z cukrem i cukrem waniliowym, rozsmarować na placku. Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodać cukier i kisiel wiśniowy, jeszcze chwilę ubijać. Rozłożyć masę na warstwie jabłek. Pozostałe ciasto zetrzeć na tarce o grubych oczkach nad decką. Piec 40-60 minut w temperaturze 180 stopni C.

5 komentarzy:

  1. Na pewno wypróbuję! :) Zapraszam do mnie na przepis na "Murzynka"- przepis, który przechodzi z pokolenia na pokolenie i nie może się nie udać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie! Znam go z domu, spisałam przepis i na pewno wykorzystam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam! chyba wypróbuję Twój przepis :)

    JUSTEST
    justest-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Lubię konstruktywne komentarze. Wszelka pomoc mile widziana ;) Dziękuję, J.