środa, 14 stycznia 2015

Świąteczne pierniczki


Święta, święta i już ponad dwa tygodnie po świętach. Zabieram się za publikację całego folderu ze zdjęciami. Mam kilka przepisów na sałatki i ciastka, które robiłam na święta. Pierniczki robiłam z przepisu, który krążył na pinger.pl. Są to pierniczki długoterminowe, mogą leżeć i leżeć, a wciąż będą dobrze smakować. Prawdziwy piernikowy smak. W dekoracji uczestniczyła cała 'rodzina': moja przyjaciółka, mąż, szwagier i lokatorzy. Była świetna zabawa. Użyliśmy słodkich pisaków Dr Oetker oraz polewy czekoladowej.

Składniki
-2 szklanki mąki pszennej
-2 łyżki miodu
-3/4 szklanki cukru
-1,5 łyżeczki sody
-1/2 opakowania przyprawy do piernika
-łyżka masłą
-1 jajko
-1/3 szklanki ciepłego mleka

Przygotowanie
Wszystkie składniki zagnieść razem. Ja dodałam o wiele więcej mąki, około 5-6 szklanek, ponieważ ciasto było ciągle lepkie. Mogła być to wina zbyt ciepłego mleka. Rozwałkować ciasto na około 0,5 cm grubości. Wycinać ulubionej kształty. Rozgrzać piekarnik do 180 stopni C i piec przez 10 minut. Można podawać z dekoracją. Z przepisu wyszło mi 55 pierniczków o rożnej wielkości.


3 komentarze:

  1. w tym roku nie robiłam ale za rok planuję zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis muszę go spisać na pewno się przyda :) Może na walentynki zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawiałam się dlaczego Twoje wpisy mi się nie wyświetlają, a ja Cię po prostu nie obserwowałam :D Ja tu dietę trzymam i czytam o pierniczkach grr! Idę robić kurczaka :D

    OdpowiedzUsuń

Lubię konstruktywne komentarze. Wszelka pomoc mile widziana ;) Dziękuję, J.