poniedziałek, 10 czerwca 2013

Przepis: Ciasto z masą ajerkoniakową


Już baardzo dawno nie jadłam placka z tą masą, a kiedy zobaczyłam opakowanie z masą na półce sklepowej momentalnie poczułam jego smak w ustach. Proszek wzięłam do koszyka i w domu zaczęłam działać. Poniżej przepis:

BISZKOPT

Składniki:
4 jajka
1/2 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki wody
1/2 szklanki mąki pszennej (tortowa)
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej (jasny biszkopt)
2 łyżeczki kakao decomoreno (ciemny biszkopt)

Przygotowanie:
Najlepiej wszystkie składniki mieć przygotowane obok siebie na stole/ blacie i umieszczone w szklankach z miarką. W trakcie miksowania nie ma czasu na szukanie w szafkach poszczególnych składników, ponieważ miksowania nie można przerwać. Żółtko oddzielam od białka. Żółtko wędruje do szklanki, a białko do większej misy. Do głębokiego talerza sypie 1/2 szklanki mąki pszennej (tortowa), 2 łyżeczki kakao i 1 łyżeczkę proszku do pieczenia, łącząc ze sobą. Białko, znajdujące się w osobnej misy miksuję do powstania sztywnej piany, dodaję cukier i miksuję aż przestanie "zgrzytać". Po trochę w równych odstępach (niedługich) dodaję mieszankę mąki. Trzeba uważać, bo przy miksowaniu wszystko "fruwa". Na koniec pojedynczo dodaję 4 żółtka. Kiedy powstanie ładna, jednolita masa, wylewam ją na deckę i wkładam do rozgrzanego piekarnika na 180 stopni i zostawiam na 20 minut. Po tym czasie trzeba samemu zaobserwować czy biszkopt można już wyjąć.

MASA

Składniki:
Krem tortowy ajerkoniakowy Delecta
300 ml mleka

Przygotowanie:
Do wysokiego naczynia wlej schłodzone mleko. Zawartość torebki wsyp do mleka i miksuj na najwyższych obrotach przez 3 minuty. Gotowy krem użyj do przełożenia tortu bezpośrednio po przygotowaniu. Gotowy tort wstaw do lodówki na 3 godziny w celu schłodzenia. Do zrobienia tej masy można także użyć wcześniej utarte masło, jednak mi taka masa nie smakuje. Bez masła jest delikatniejsza, piankowa. Na wierzch placka starłam czekoladę z orzechami. 

SMACZNEGO !




3 komentarze:

  1. Witaj. Chciałam Cię poinformować, że na moim blogu aktualnie odbywa się rozdanie. Do wygrania są bony i okulary od Firmoo. Zapraszam do udziału! (przepraszam za spam)

    http://blog-avalon.blogspot.com/2013/06/giveaway.html

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda przepysznie <3 świetny wygląd teraz masz na blogu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje ;* ciągle szukam i mysle zeby zrobic wystroj taki zeby mnie zadowolil ale nie moge dojsc konca ;D

      Usuń

Lubię konstruktywne komentarze. Wszelka pomoc mile widziana ;) Dziękuję, J.