środa, 26 lutego 2014

Faworki, chrust


Tłusty czwartek jutro, a już dzisiaj na portalach społecznościowych można było dostrzec spam zdjęć z przygotowań do tego dnia. Masowo piekliście pączki, chrust rzadko spotykałam. W moim domu na tłusty czwartek mama zawsze robiła chrust/ faworki. Oczywiście pączki też były, ale gotowe ze sklepu. Dla mnie tradycją są faworki na tłusty czwartek, bo pączki mogę kupić każdego dnia w którymkolwiek sklepie. Dzisiaj po raz pierwszy w życiu zrobiłam chrust. Użyłam przepisu mojej mamy i wyszły przepyszne, domowe.

Składniki
-10 dkg margaryny
-3 żółtka
-1 łyżeczka octu lub wódki
-35 dkg mąki pszennej
-3 łyżki kwaśnej śmietany
-szczypta soli
-0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
-cukier puder
-olej

Przygotowanie
Do mąki dodajemy drobno posiekaną margarynę. Rozcierając dodajemy żółtka, 3-4 łyżki śmietany, szczyptę soli, proszek do pieczenia i łyżeczkę octu lub wódki. Wyrobione ciasto rozwałkować na 2-3 mm. Tniemy paski, nacinamy w środku i przekładamy. Wrzucamy na rozgrzany olej. Zarumienione odstawiamy na bibułkę lub ręcznik papierowy. Posypujemy cukrem pudrem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lubię konstruktywne komentarze. Wszelka pomoc mile widziana ;) Dziękuję, J.