sobota, 31 maja 2014

Kotlety mielone- Sznycle


W mojej rodzinie na kotlety mielone mówimy sznycle. Jest to pierwsza potrawa, jaką nauczyłam się robić. Od tego zaczęłam moją przygodę z gotowaniem. Za każdym razem wychodzą mi inne: większe, mniejsze, wyższe, niższe. Mają też różny smak w zależności jakiego pochodzenia mięso użyję.

Składniki:
-mięso wieprzowo wołowe ok. 0,5 kg
-chleb (1-2 kromki) lub 1 bułka
-jajko (1-2 surowe)
-1 cebula
-przyprawa do mięsa mielonego
-pieprz, sól
-bułka tarta
-smalec

Przygotowanie
Mięso włożyć do miski, dodać surowe jajko. Chleb namoczyć w wodzie lub mleku, odsączyć i dodać do mięsa. Cebulę skroić w kostkę, wszystko wymieszać doprawiając pieprzem, solą i przyprawą do mięsa mielonego. Obrobić w bułce tartej, formować kulki i rozbijać ręką na kotleciki. Smażyć na smalcu, podawać na ciepło z ziemniakami i surówką.



SMACZNEGO!


1 komentarz:

  1. Nie przepadam za mielonymi, w sumie nigdy ich nie przygotowywałam ;)

    OdpowiedzUsuń

Lubię konstruktywne komentarze. Wszelka pomoc mile widziana ;) Dziękuję, J.