wtorek, 16 września 2014

Jabłkowe krążki w cieście naleśnikowym


Od wczoraj miałam ochotę na coś słodkiego. Dzisiaj kupiłam jabłka i szukałam ciekawych przepisów. Myślałam o szarlotce czy tarcie, ale do tego potrzeba masła lub margaryny, a do sklepu  w centrum mam prawie 3 km w jedną stronę. Znalazłam więc przepis na jabłkowe krążki. Szczęściem potrzebne składniki miałam w domu. Z poniższego przepisu uzyskałam 15 krążków. Ciasto wyszło puszyste i lekko słodkie. Czas całkowitego przygotowania 15 minut.

Składniki
-2 jabłka
-1 jajko
-1/4 szklanki mleka
-0,5 szklanki mąki pszennej
-2 łyżki cukru
-2 łyżki oleju
-szczypta soli
-cukier puder

Przygotowanie
Jabłka obrać, pokroić o grubości około 0,5-1 cm (jak na zdjęciu) i wydrążyć środek (np. końcówką noża). Białko oddzielić od żółtka i ubić na sztywno. Do miski dodać mąkę, mleko, cukier, szczyptę soli i żółtko. Zmiksować razem do uzyskania gładkiej masy. Ubitą pianę dodać do masy, wymieszać razem. Plastry jabłek zamoczyć dokładnie w masie. Smażyć na rozgrzanym oleju. Na koniec można posypać cukrem pudrem. Smacznego!


1 komentarz:

  1. Dawno nie jadłam, ale gdy byłam dzieckiem, libiłam je. Potem jako nastolatka sama je robiłam. Przypomniałaś mi o nich! :-)

    OdpowiedzUsuń

Lubię konstruktywne komentarze. Wszelka pomoc mile widziana ;) Dziękuję, J.