poniedziałek, 27 października 2014

Rogaliki z marmoladą


Przepis pochodzi z opakowania Proszku do pieczenia Delecta. Pyszne rogaliki często robione przez moją mamę. W przepisie pisze, żeby dodać marmoladę, ja dodałam powidło, bo znalazłam w sklepie. Trzeba porządnie kleić ciasto. Mi powidło trochę wypłynęło.

Składniki
-250 g mąki pszennej
-4 łyżki cukru
-125 g miękkiej margaryny
-1 jajko
-3 łyżki śmietany (użyłam 12%)
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-250 g marmolady
-cukier puder do dekoracji

Przygotowanie
Na stolnicę wysypać mąkę, dodać cukier oraz pozostałe składniki. Całość zagnieść. Rozwałkować ciasto na placek grubości 1 cm. Pokroić na równej wielkości ciasto. Na środek każdego trójkąta nakładać po 1 łyżeczce marmolady i zawijać formując rogaliki. Ułożyć na posmarowanej tłuszczem blaszce. Piec w temperaturze 180 stopni C przez około 30 minut. Po ostygnięciu posypać cukrem pudrem. Smacznego! 

11 komentarzy:

  1. Takie trochę plaskie Ci wyszły :). Mojej mamie i mi wychodzą zawsze ładne i pulchne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rogaliki zawsze kojarzą mi się z dzieciństwem kiedy z upragnieniem czekałam aż mama wyciągnie je z piekarnika i będę mogła ukraść jednego mimo że zawsze mi mówiono że jak zjem takie gorące to rozboli mnie brzuch :D
    Naszła mnie na nie ochota, chyba zrobię i zawiozę do domu :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Tarnów ? o jak miło, też tutaj teraz mieszkam
    Świetny wpis, rogaliki wyglądają pysznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Very interesting information ..
    I am very happy to visit this blog ..
    I get a lot of knowledge
    thanks admin

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam rogaliki, niestety kupuję gotowe, może kiedyś wezmę się za upieczenie własnych:)

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszności! :D
    zapraszam do mnie:
    jestemmiska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Lubię konstruktywne komentarze. Wszelka pomoc mile widziana ;) Dziękuję, J.